Kök 8-2880x1500

Stötta ett nytt kök till Gilwell-stugan

För att möta nutida hygien- och livsmedelskrav och kunna fortsätta laga fantastisk mat till framtidens scoutledare, så kommer Gilwellköket att sommaren 2024 genomgå en totalrenovering. Men vi behöver hjälp med finansieringen av ombyggnationen som beräknas kosta en miljon. Alla bidrag är välkomna, små som stora!

Swisha ett bidrag och/eller sprid insamlingen här

Så här kan du hjälpa till

Du kan enkelt skänka ett bidrag via knappen ovan eller sprida insamlingen vidare till dina scoutvänner, genom att dela den här länken i ditt nätverk: https://scouterna.adoveo.com/start/TXpWaFpHOTJaVzg9/?location=DigitaltBrev&

Om du hellre vill ge ett bidrag via kort kan du göra det här>>

Du kan också sätta in ett bidrag på bankgiro 900-3161. Märk din inbetalning med ”Nytt kök Gilwell” och uppge din adress för att få ett Gilwell-märke hemskickat.

Som tack får du

Alla som skänker en gåva får ett Gilwell-märke som tack och blir inbjudna till invigningen av det nya köket. Märket kommer att landa i din brevlåda i slutet av april.

För gåvor om minst 1 000 kronor får du dessutom ditt namn skrivet på ett invignings-skinn och för gåvor om 10 000 kronor eller mer, så får du ditt namn ingraverat på minnestavlan i nya köket.

Tidsplan

Ombyggnationen beräknas göras i sommar med invigning i höst (2024).

Alla som stöttar insamlingen kommer löpande få information om hur den och renoveringen går.

Swisha ett bidrag och/eller sprid insamlingen här>>

Ansvariga för renoveringen är Patrik Broms på Scouterna, med stöd av Stugfogden och Förvaltningsgruppen.

Har du frågor om arbetet, kontakta Patrik Broms: patrik.broms@scouterna.se. Har du frågor om insamlingen, kontakta Ann-Kristin Törnqvist: ann-kristin.tornqvist@scouterna.se.

Tack för ditt stöd – tillsammans ser vi till att även nya generationer scouter kan få uppleva vår fantastiska Gilwellstuga!