Gilwell-2880x1800

Gilwellstugan

Gilwellstugan ligger i vacker sörmländsk natur vid sjön Båvens strand nära Sparreholm i Sörmland. Här är det nära till friluftslivet, både i skogen och till sjöss och bakom knuten finns lägerområdet Brittmäss.

På Gilwell finns det självhushåll och stora delar av anläggningen är handikappanpassad.

Bokning

Kontrollera vilka datum som är lediga och skicka en bokningsförfrågan!
Scouter anger bokningskod ”scout” för att få rätt pris.

Du kan även kontakta Scouternas kansli på info@scouterna.se eller 08-568 432 00.

Bokar du för en kurs i Scouternas Folkhögskolas regi?

Ange Scouternas Folkhögskola som företag och org.no: 818500-5769.
Glöm inte heller referenskoden.

Uthyrningspriser

För scouter 7 500 kr per natt
För övriga 10 000 kr per natt
Vardagskväll mellan 16:00-22:00 1 000 kr
Tillval städning 2 500 kr

Bokningsvillkor gäller fr.o.m. 8/4-2024

Bokningen faktureras med 2 500 kr samband med bokningstillfället och ska betalas inom 7 dagar. Resterande bokningsavgift faktureras 30 dagar innan ankomst och ska vara betald innan ankomst. Om avbeställning sker senare än två månader före besöket sker ingen återbetalning av bokningsavgiften. Om ni avbokar/ombokar senare än två veckor innan er vistelse så måste ni betala hela hyresavgiften.

Ankomst till Gilwellstugan är i regel 16.00, avresa senast 15.00. Vid veckoslut kan ankomst ske efter 18.00 fredag, om anläggningen är ledig. Detta måste undersökas före avresan.
Om ni köpt till städning och en ny gäst anländer samma dag behöver ni ha lämnat senast kl 13.00.

För allas trevnad bör anläggningen städas ordentligt efter vistelsen. Om städningen görs slarvigt och städtjänster behöver köpas in i efterhand debiteras ni 5000 kr. Vill ni inte städa själva finns möjlighet att boka städning för 2500 kr i samband med att er bokning görs. Städning kan bokas senast 1 vecka innan er vistelse.

• Inomhusboende: Ja. 48 bäddar.
  • Kök: Fullt utrustat kök för självhushåll.
  • Handikappanpassat: Ja, stora delar av anläggningen.
  • Lägerängar: Bredvid Gilwell ligger lägerängen Brittmäss med plats för 200 personer.

Kommunikationer

Närmsta tågstation är Flens tågstation, ca 18 km bort.

Planlösning

Här hittar ni en planlösning över Gilwellstugan.

Information inför vistelse

Här hittar du information inför din vistelse